Tags

, , , , , , , , , , , , ,

Een Dumpdag? Ja gewoon een minibeursje, waar ik een klein uurtje rondgehangen heb. Ik heb er rondgekeken en BioBaits en Holland Baits waren aanwezig, en de Welkoop verkocht namens aanbieders van tweedehandsspullen ook hengelspullen, waaronder ook Karperspullen, en ook aas en hun gewone assortiment tegen iets goedkopere prijzen. De HSV St Petrus was er ook bij.

hengelsport dumpdag huissen 2016

Ik heb er nog enkele leuke dingetjes voor een mooie prijs op de kop getikt, en de oprichter van BioBaits gesproken. Hier kom ik later op terug.

Er is zijn aardig wat tweedehandsspullen aangeboden en ik zag enkele interessante hengels staan, van afstands karperhengels tot vaste stokken voor betaalbare second hand prijzen. De bakken met nieuwe spullen stonden ernaast en na wat zoeken vind je altijd wel wat: loodknijpertjes, achterkopjes, en wat byzondere haken (voor Frankrijk straks).

 

Is het voor herhaling vatbaar? Jazeker, ik heb er kunnen praten met de man van Biobaits, en we hebben gepraat over hun filosofie:

Bio Baits is een nieuw boiliemerk met een heldere filosofie. De recepturen bestaan al meer dan 20 jaar en zijn in de tijd aangepast aan de praktijk van het vissen op grotere karper. Tevens heeft Bio Baits ingespeeld op ontwikkelingen op het gebied van nieuwe ingredienten en hun specifieke eigenschappen, zoals wateroplosbaarheid. Echter is aan de uitgangspunten van samenstelling van het aas niets veranderd en bewijst de praktijk van het vissen, hoe effectief de inzet van deze boilies kan zijn op vangen van de grotere karper uit een bepaalde populatie.

Hier een quote van hun website. De boilies smaakten enorm goed, en ik ben op zoek naar nieuwe boilies voor Frankrijk, dus wellicht kan ik daar terecht 🙂

 

biobaits - huissen 2dehands dag feb 2016

Michel Künne (hieronder) van Holland Baits was er ook, die heb ik niet kunnen spreken, want die was hartstikke druk met het beantwoorden van vragen. Ik zie Michel vaak genoeg 🙂

Holland Baits - huissen 2dehands dag feb 2016
http://www.biobaits.nl
http://www.hollandbaits.nl
http://www.welkoop.nl